דיוור אלקטרוני מוצלח – פילוח נכון של רשימת התפוצה

הכותב: חברת אימיליון

דיוור אלקטרוני מוצלח – פילוח נכון של רשימת התפוצה

רבים משתמשים כיום בשירותים של דיוור אלקטרוני ברשת. מערכת דיוור יודעת לעשות דברים רבים ולהיות לכם לעזר רב בכל הקשור בשליחת ניוזלטרים, ניהול מועדוני לקוחות, הגדלת רשימות התפוצה שלכם וכיוצא באלה. אבל השאלה החשובה היא איך לשמר את הלקוחות שלא יברחו ויצאו לכם מתוך הרשימה? איך לגרום להן להמשיך ולקבל את הדואר שלכם ולגרום להם להמשיך ולהיות לקוחות נאמנים אליכם?

על ידי פילוח נכון של רשימת התפוצה שלכם תוכל מערכת דיוור טובה לדעת מה לשלוח למי ולא תציף את כלל הלקוחות במידע שאינו נחוץ להם ותגרום לנזק של התנתקויות מרשימת התפוצה שלכם.

איך עושים פילוח של רשימת תפוצה

ישנם כמה פרמטרים שניתן להתחיל בהם: לחלק את הרשימה ללקוחות חדשים ולקוחות קבועים והכנת דיוור מתאים עבורם. לקוחות קבועים אינם צריכים עוד מידע בסיסי אודות החברה שלכם וניתן לשלוח אליהם מידע ותכנים מתקדמים יותר בעוד שהמצטרפים החדשים דווקא כן יוכלו להיעזר במידע ראשוני זה. חלוקה או פילוח זה של הלקוחות שלכם חשוב מאין כמוהו ואין לוותר עליו בכל שלב של עבודה מול מערכת דיוור אלקטרוני.

החלוקה הבסיסית היא אכן בין לקוחות חדשים וותיקים. כל מערכת דיוור מאפשרת לכם לדעת מי נכנס היום לאתר ומסר את הפרטים שלו או שרכש באתר מוצר שלכם ונכנס למאגר הלקוחות שלכם. מידע זה חשוב מאד ויש לנצל אותו באופן מיידי. אין לתת ללקוח לחכות יותר מידי זמן ויש ליצור איתו קשר אוטומטי כדי שירגיש חלק מכם. מערכת דיוור אלקטרונית יודעת לעשות את הקשר המיידי הזה עם לקוח חדש באופן אוטומטי ותמיד תחכה לו הודעה מאיתכם לאחר הצטרפותו לרשימת התפוצה שלכם כלקוח חדש.

מעקב אחרי קמפיין הדיוור שלכם

כלי נוסף וחשוב לפילוח רשימת התפוצה שלכם הוא על ידי מעקב אחרי תוצאות קמפיין הדיוור שלכם. שליחת דיוור על ידי מערכת דיוור מקצועית מאפשרת לכם גישה למערכת דוחו"ת וסטטיסטיקות בזמן אמת בכל הקשור להתנהגות הלקוחות שלכם. תוכלו לקבל את רשימת הנמענים שפתחו את הדיוור שנשלח אליהם, את רשימת הנמענים שלחצו על לינקים בדיוור וגם רשימת המענים שביצעו רכישה בעקבות פתיחת הדיוור שהגיע אליהם. ניצול דוחות אלה כבר נותן לכם ביד אינפורמציה יקרה מפז אודות הלקוחות שלכם ותוכלו להתחיל להרכיב רשימות משנה כדי להתאים להם את ההודעות הנכונות והמתאימות להם בדיוור שלכם. הסטטיסטיקה אומרת כי כדאי לעשות פילוח אחת לארבע הודעות שנשלחות בעזרת מערכת דיוור. פחות מכך הדבר לא יהיה יעיל והכלים הסטטיסטיים יובילו לתוצאות לא אמינות שהסטייה שלהם תהיה גדולה מידי.

מערכת דיוור דואלי היא מערכת דיוור משוכללת ואמינה שיכולה לספק לכם את כל הפרמטרים הללו ועוד הרבה כלים נוספים לניהול נכון ויעיל של רשימות הדיוור שלכם. דואלי היא מערכת מבית אימייליון הפועלת מאז שנת 2004 ויש לה קהל לקוחות גדול ומרוצה.